Tijdlijn laptopproject

Schooljaar 2017-2018 – start laptopproject in drie pilootklassen

In het schooljaar 2017-2018 hebben we bewust gekozen om het laptopproject kleinschalig in een aantal pilootklassen op te starten. Op deze manier kunnen we goed de eventuele kinderziektes opvangen en het laptopproject waar nodig bijsturen.

In het schooljaar 2017-2018 zijn we met het laptopproject in de volgende klassen gestart:

• 4 ondernemen en communicatie
  • 5 accountancy en IT
  • 5 office logistiek en office retail

Schooljaar 2018-2019 – start laptopproject voor alle vierdejaars

Vanaf september 2018 start elke leerling van het vierde jaar met een individuele laptop. Ook de leerlingen van 5 accountancy en IT, 5 office management en communicatie, 5 office logistiek en office retail, 6 accountancy en IT en 6 office logistiek en office retail beschikken over een individuele laptop.

Schooljaar 2019-2020 – alle vierde- en vijfdejaars beschikken over een individuele laptop

Vanaf september 2019 werkt elke leerling van het vierde en vijfde jaar met een individuele laptop. Ook de leerlingen van 6 accountancy en IT, 6 office logistiek en office retail, 6 office management en communicatie en 7 office logistiek en office retail beschikken over een individuele laptop.

Schooljaar 2020-2021 – alle leerlingen beschikken over een individueel toestel

Wegens de positieve ervaringen met het laptopproject en wegens de sterk gewijzigde noden in het onderwijs, heeft de school beslist om het laptopproject vanaf schooljaar 2020-2021 sterk uit te breiden. De leerlingen van de eerste graad zullen vanaf dit schooljaar met een persoonlijke SFI-Chromebook werken. Van het derde jaar tot en met het zevende jaar werken de leerlingen met een persoonlijke SFI-laptop.