Schoolboeken

Schoolboeken op een stapeltje

De eerste schooldag in september betekent voor onze jongste leerlingen de grote stap naar het middelbaar onderwijs en een goede start hangt samen met een correct en volledig boekenpakket.

Onze school werkt samen met een externe boekenleverancier: Iddink Boekenservice België. Zij garanderen een vlotte service en dat vinden wij zeer belangrijk. Niemand is uiteraard verplicht om de schoolboeken via Iddink te bestellen, maar deze werkwijze vraagt slechts een kleine inspanning. Iddink levert de boeken via PostNL aan huis. De procedure van de bestelling tot en met de factuur verloopt tussen de ouders en Iddink.

De bestelling gebeurt online via de website www.iddink.be. Onder het luikje “klantenservice” bevindt zich heel duidelijke informatie. Alle nieuwe inschrijvingen ontvangen begin juni van de school een heel gedetailleerde e-mail/brief waarin stap voor stap de bestelprocedure voor de schoolboeken uitgelegd wordt.

Mevrouw De Jaeger, verantwoordelijke schoolboeken, is bij vragen of problemen tijdens de schooluren steeds bereikbaar op het nummer 09 230 79 11. Een bericht via het contactformulier wordt zo snel mogelijk beantwoord.

Hoe bestel je jouw boeken voor volgend schooljaar?

Account aanmaken

Uitsluitend voor nieuwe leerlingen die nog nooit schoolboeken bij boekenleverancier Iddink bestelden.

  1. Ga naar www.iddink.be/bestellen.
  2. Klik op ‘Registreren‘.
  3. Nieuw bij Iddink‘: vul de gevraagde gegevens correct in.
  4. Sla je gebruikersnaam en je wachtwoord goed op, want je gebruikt ze elk jaar opnieuw.
  5. Je ontvangt een bevestigingsmail om je account te activeren.

Nu ben je klaar om de boeken voor volgend schooljaar te bestellen.

Bestellen

  1. Ga naar www.iddink.be/bestellen en log in.
  2. Vul de schoolcode in: YTY7HN3S (=code boeken schooljaar 2021-2022) (Let op: een andere code dan vorig jaar en de code is hoofdlettergevoelig).
  3. Kies je leerjaar en de juiste richting.
  4. ‘Mijn leermiddelen‘: hier vink je alle verplichte handboeken en (leer)werkboeken aan die je moet bestellen. Bekijk de lijst aandachtig en bij de boeken die je al in je bezit hebt, klik je op ‘Kopen’ en wijzig je naar ‘Niet Kopen’. Bij bepaalde handboeken zie je ‘Huren’ staan: voor deze boeken betaal je minder, maar ze moeten in goede staat op het einde van het schooljaar ingeleverd worden. Je kunt er ook voor kiezen deze handboeken aan te kopen. Indien je geen tweedehandsboeken wenst te kopen, maar wel nieuwe boeken, plaats dan een vinkje bij ‘ik wil uitsluitend nieuwe koopboeken ontvangen.’
  5. Overige leermiddelen‘: hier bestel je ook verplicht aan te kopen boeken, maar deze boeken kun je misschien gebruiken van een oudere broer/zus of een familielid bv. Plantyn Algemene wereldatlas. In het kader van ons laptopproject kun je de atlas ook op school huren.
  6. Leermiddelen uit een andere leerrichting‘: mag je overslaan.
  7. Overzicht van je bestelling‘: hieronder vind je de totaalprijs van je pakket en de verzendkosten (4,45 euro). Hier kun je ook het afleveradres wijzigen (‘wijzig je gegevens’) indien je met vakantie bent tussen 19 juli en 26 augustus (=periode waarin de bestelling geleverd wordt). Iddink stuurt je een e-mail net voor de levering door PostNL.
  8. Hoe wil je betalen?‘: je ouders betalen ofwel online bij het bestellen ofwel met een overschrijving. Je ouders ontvangen dan de factuur op het thuisadres rond de leveringsdatum. Ze krijgen 14 dagen de tijd om te betalen.
    Verwachten je ouders moeilijkheden met de betalingstermijn, laat ze dan zo snel mogelijk telefonisch contact met Iddink opnemen (014 30 41 70). Dit is verplicht! Iddink staat toe dat de betaling in drie keer gebeurt: één keer op het moment van de levering en de volgende twee keer vóór december.
  9. Bestelling plaatsen‘: vergeet uiteraard niet hierop te klikken. Je ontvangt even later een bevestigingsmail.