Kom kijken naar 1914 schooltoneel op 19 en 20 april

Uniform/kledingcode

SFI is een uniformschool. Op onze school draag je bij alle schoolactiviteiten een uniform. Uitzonderingen hierop worden vooraf meegedeeld. Ook tijdens de examenperiode en bij het afhalen van het rapport is het uniform verplicht.

De keuze voor een blauw en wit uniform is de keuze voor verbondenheid. Het is een teken van onze samenhorigheid en van het gevoel dat we samen willen werken aan een mooi project. Daarnaast is het een vorm van verantwoordelijkheid, want het is ook een uitnodiging tot stijlvolle soberheid.

(lees verder onder de foto)

uniform_buiten

Verbondenheid

Die verbondenheid maken we op SFI zichtbaar in de keuze van onze kleuren: blauw en wit. Het zijn dan ook de enige twee kleuren die toegestaan zijn bij de kledij tijdens schoolactiviteiten.

Jassen, T-shirts, pulls, broeken, rokken, jurken, hemden, sweaters, bloezen,… zijn toegelaten in (alle tinten van) blauw, wit of een combinatie van beide kleuren. Andere kleuren (zoals o.a. grijs, beige en ecru) zijn niet toegestaan. Ook jeans en jeanslook behoren niet tot uniformkledij.

In de lessen lichamelijke opvoeding draag je een SFI-T-shirt en een SFI-short, eventueel aangevuld met een SFI-jogging en/of SFI-sweater. Deze zijn allemaal te koop via de school. Je gebruikt aparte sport- en gymschoenen met rode veters (op school verkrijgbaar). Voorzie al deze kledij van je naam.

Soberheid

Kledij die je op school draagt, verschilt van vrijetijdskledij. Joggings- en trainingsbroeken zijn niet toegelaten. Hetzelfde geldt voor trainingsjassen en andere sportkledij. Schouders, buik, rug en bovenbenen zijn bedekt. De kledij is blikdicht: dit betekent dat je ondergoed op geen enkele manier zichtbaar is. Te korte bermuda’s, jurkjes of rokken zijn niet toegelaten: minimaal tweederde van de dij moet bedekt zijn. Collants zijn blauw of wit.

Een bescheiden gekleurd logo (max. 3 cm) moet uiteraard kunnen. Grote opdrukken zijn niet toegestaan. Sjaals, mutsen en handschoenen zijn (alle tinten van) blauw, wit of een combinatie. Eenvoudige zwarte, beige en grijze sjaals zijn eveneens toegestaan.

Zichtbare piercings, tatoeages en stretchers zijn niet toegelaten. Accessoires, make-up en kapsel zijn onopvallend. Binnen draag je geen hoofddeksel.

De directie, het opvoedend en ondersteunend personeel hebben het recht een kledingstuk, als niet-passend, te weigeren en in bewaring te nemen tot het einde van de schooldag. In dat geval krijg je tijdelijk vervangkledij. Bij twijfel of discussie heeft de directie het laatste woord.