Kom kijken naar 1914 schooltoneel op 19 en 20 april

Een dag op SFI

Dagindeling

08.15 uur
Eerste belteken, vorming van de rijen
08.20 uur
Begin van de lessen
10.00 uur
Pauze
10.15 uur
Begin van het tweede deel van de voormiddag
11.55 uur
Lunchpauze en middagactiviteiten
12.45 uur
Belteken, vorming van de rijen
14.25 uur
Pauze
14.40 uur
Begin van het laatste lesuur
15.30 uur
Einde van de lesdag (1ste graad)
16.20 uur
Einde van de lesdag (2de en 3de graad)

Lunchpauze

Je kunt je lunchpakket van thuis in de voorziene ruimte van de school opeten. Je kunt op school ook een warme maaltijd of een belegd broodje bestellen. Drank wordt op school aangekocht. Flesje water en een drinkbus mag je ook van thuis meebrengen.

Leerlingen uit het 1ste, 2de, 3de en 4de jaar krijgen van de school geen toestemming om te verblijven in een horecazaak. Zij krijgen enkel de toestemming om naar huis, bij grootouders of op een vast adres (geen horecazaak), vooraf opgegeven aan de school, te gaan eten.

Middagactiviteiten

Tijdens de middagpauze kun je deelnemen aan verschillende activiteiten. Je kunt sporten op het sportterrein, deelnemen aan de georganiseerde activiteiten in de sportzaal of yoga & mindfulness beoefenen. Wie houdt van muziek kan lid worden van het koor. En natuurlijk staan de deuren van het vrijetijdslokaal en de mediatheek elke middag voor je open!

Deze waaier aan middagactiviteiten wordt nog elk jaar uitgebreid in overleg en in samenwerking met de leerlingenraad.

Studiemogelijkheden en begeleiding

Heb je nood aan een rustige ruimte, dan kun je gebruik maken van de stille naschoolse studie. Deze studie duurt van 15.30 tot 16.20 uur en is gratis.

Op maandag, dinsdag en donderdag kun je vanaf 16.20 tot 17 uur terecht in de avondstudie. Deze studie is betalend.

Heb je tijdelijk nood aan individuele studiebegeleiding, dan kan je na advies van de klassenraad en in overleg met de coördinator naar de Einsteinklas voor enkele sessies ‘train je brein’. Dit is geen vakgebonden bijles, wel een ondersteuning bij het leren studeren.