Pedagogisch project

SFI: vleugels voor jouw talent!

“SFI, vleugels voor jouw talent” is meer dan een slogan. We helpen je bij het exploreren van de eigen talenten. Binnen deze zoektocht staan zelfkennis, zelfvertrouwen en zelfbewustzijn centraal. Dit zijn de noodzakelijke elementen binnen je groeiproces. Dit proces wordt gestimuleerd door het uitdagende en vernieuwende onderwijs dat we je willen aanbieden. Iedereen die je begeleidt op onze school heeft vanuit de eigen rol oog voor onderwijskwaliteit. Warme professionaliteit, doelgerichtheid en het onvoorwaardelijke geloof in groei vormen hierbij onze grondhouding. Op SFI maak je deel uit van een hechte gemeenschap. Als uniek individu word je opgenomen in onze familie. Dankzij het respect voor ieders uniciteit weet elkeen zich veilig en geborgen. Het is de plaats waar we elke dag samen leven en werken, in open communicatie, vanuit zorg en gedeelde verantwoordelijkheid. Als school zetten we in op verbinding met de wereld rondom ons. Zo krijgt elk van jullie de kans om – vanuit de eigen talenten – een kritische ingesteldheid te ontwikkelen en de eigen geest te verruimen. Samen engageren we ons om, naar het voorbeeld van Franciscus, onze verantwoordelijkheid op te nemen voor de wereld waarin we leven.